Dolar 42,4904
Euro 49,5343
Altın 5.741,39
BİST 10.918,51
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Denizli 15°C
Çok Bulutlu
Denizli
15°C
Çok Bulutlu
Per 14°C
Cum 14°C
Cts 14°C
Paz 14°C

Gwangju’dan İstanbul’a sanat ateşi

İstanbul’un kumaş hafızası İMÇ, Güney Kore’de gerçekleşen Gwangju Bienali’nin ateşini yeniden yakıyor. adlı sergi, ateşin dönüştürme gücünden ilham alarak Gwangju’da akan suya İstanbul’dan ateşle yanıt veriyor

Gwangju’dan İstanbul’a sanat ateşi
REKLAM ALANI
16.11.2025 11:36
41

Seray Şahinler – İstanbul’un manifatura ve kumaşçılar piyasasının kalbi, Unkapanı’ndaki tarihi İMÇ, sıra dışı bir buluşmaya ev sahipliği yapıyor. Bir süredir sanat inisiyatifleri, galeri ve derneklerin yeni buluşma noktası hâline gelen İMÇ’nin yeni sanat projesi Güney Kore’den…

Güney Kore’de düzenlenen 14. Gwangju Bienali kapsamında ortaya çıkan , 20 Kasım’a dek İMALAT-HANE İMÇ Proje Alanı’nda ikinci edisyonuyla izleyiciyle buluşuyor. Küratörlüğünü Suwon Üniversitesi’nden Gyeyeon Park’ın üstlendiği sergi, KOFICE’in “Touring K-Arts” programı kapsamında İstanbul’a taşındı. Bu buluşma klasik bir gezici sergi değil; yeniden tutuşan kavramsal bir ateş.

ARA REKLAM ALANI

Kalıntıların anlamı

Sergide Eunsol CHO, Seokjun HA, Junho HONG, Jayi KIM, Jihee KIM, Youngnam KIM, Rae KOO, Hyeyoung KU, Jihoo LEE, Beophyeon SEO’nun işleri yer alıyor. İMÇ’nin beşinci bloğunda yer alan iki odada, ‘geziciliğin’ yerini ‘tutuşturmak’ ifadesi alıyor. Gwangju’daki su temasına bir yanıt olarak doğan ateş, Lotus Sutra’daki “Yanan Ev Meseli”nden esinle binlerce metrelik kumaşların arasında, İstanbul’da yeniden kıvılcımlanıyor. Bu dönüşümde ateş bir tema değil, bir yapı olarak kurgulanmış; yani yok ederken dönüştüren, formu yakarak anlamın kalıntılarını ortaya çıkaran bir süreç.

Gwangju’daki yanık tuğlanın yerini, İMÇ’nin modernist soyutluğu almış. Alüminyum folyodan perdeler, duman gibi hem gizleyen hem açığa çıkaran geçirgen yüzeylere dönüşüyor. Mekân, sanatçılarla birlikte yanarak çoğalan bir organizma gibi davranıyor; Jihoo Lee’nin yas ritüelinden Jihee Kim’in ‘hafiflik bedeni’ne uzanan işler, ateşin yıkımında saklı sürekliliği araştırıyor. Park’a göre İstanbul bu serginin ‘palimpsest’i; yani Gwangju’da yazılmış katmanların üzerine yeniden yazılan hem benzer hem bambaşka bir yüzey.

İMALAT-HANE’nin kurucusu Bora Gürarda serginin yaklaşık bir seneye yayılan hazırlık ve düşünce sürecini “Burada gördüğünüz tüm materyal, formlar ve eserler serginin ana kavramı olan ateş, yanma ve ateşin dönüştürme gücünden ilham alıyor” sözleriyle anlatıyor.

İkiliğin ötesindeki bütünlük

Sergi, Budist düşüncedeki buli (ikiliklerin ötesinde bir bütünlük) kavramına da dokunuyor. İMÇ’nin katmanlı tarihi, serginin zeminine yeni bir boyut katmış. Bir zamanlar ticaretin merkezi olan yapı, bugün sanatın dönüşüm alanına evriliyor. da bu yeniden doğuşun tam ortasında yanıyor ve hem bir sergi hem de bir süreç olarak, kaybın içinden filizlenen bir varoluş önerisi sunuyor.

Kaynak: Milliyet

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , ,
Şehrin nabzını tutan, en son gelişmeleri anında sizlere ulaştıran sesimiz olmaya devam ediyoruz. Denizli’nin sesi olan Denizlim Haber ile şehre dair herşeyi keşfedin. Takipte kalın en yeni haberlerle güncel kalın.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.