Dolar 36,4384
Euro 38,2228
Altın 3.376,47
BİST 9.911,07
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Denizli 16°C
Parçalı Bulutlu
Denizli
16°C
Parçalı Bulutlu
Sal 18°C
Çar 20°C
Per 21°C
Cum 21°C

Türkiye’de de satılan ünlü meyve suyu markası iflas bayrağını çekmek üzere

Florida’yı kasıp kavuran kasırga ve meyvelerdeki hastalıklar, Türkiye’de de satışı yapılan ünlü meyve suyu markası Tropicana’nın portakal üretimine büyük darbe vurdu. Yanlış markalaşma ve yükselen fiyatlar şirketi büyük bir finansal krizle karşı karşıya bıraktı.

Türkiye’de de satılan ünlü meyve suyu markası iflas bayrağını çekmek üzere
3 Mart 2025 08:54

Türkiye’de de satışı yapılan kahvaltılarda da tercih edilen meyve suyu markası kötü günlerden geçiyor. ABD’de 1947’de kurulan ve portakal suyu üretiminde devrim yaratan Tropicana, son yıllarda büyük finansal zorluklarla karşı karşıya. Florida’daki güçlü kasırgalar ve ormanlık alanları etkileyen hastalıklar, markanın en temel hammaddesi olan portakal üretimini ciddi şekilde sekteye uğrattı. Büyük bir üretim kaybı yaşayan markanın, portakal üretiminde son 88 yılın en düşük seviyesine düşmesinin beklendiği de belirtildi.

NET KARI YÜZDE 10 AZALDI

CNN Business’ta yer alan habere göre Tropicana, geçtiğimiz çeyrekte yüzde 4’lük bir gelir kaybı yaşarken, net karı yüzde 10 azaldı. Şirketin çoğunluk hissesine sahip olan PAI Partners, 30 milyon dolarlık acil bir kredi sağlarken azınlık hisseye sahip PepsiCo, yatırımının değerini 135 milyon dolar düşürdü.

İklim değişikliği ve meyvelerdeki hastalıklar markayı zor durumda bırakırken iç değişikliklerin de şirketin imajını zorladığı değerlendirildi. Tüketiciler, portakal suyunun yüksek şeker içeriğinden kaçınarak daha sağlıklı alternatiflere yöneldi. Marka da bu talebe kulak vererek 2023’te sıfır şekerli bir portakal suyu serisi ve gazlı içecekler gibi yeni ürünler piyasaya sürdü. Ancak markanın 80 yıl boyunca portakal suyu ile özdeşleşmiş olmasının bu geçişi zorlaştırdığı belirtildi.

SADIK MÜŞTERİLERDEN “HİLE” TEPKİSİ

Şirketin yıllar önce ‘yeniden markalaşma’ ile ambalaj tasarımında yeniliğe gitmesinden sonra şişe boyutunu küçültme kararı da tüketiciler tarafından olumsuz karşılandı. Tropicana, fiyatları artırmamak adına 52 ons’luk şişeyi 46 ons’a düşürdü. Ancak bu, markanın sadık müşterileri tarafından “hile” olarak değerlendirildi. Tüm bu zorluklar karşısında Tropicana, iklim değişikliği, hastalıklar, yüksek fiyatlar ve değişen tüketici tercihlerinin etkisiyle büyük bir krizle baş başa kaldı.

ETİKETLER: , ,
Şehrin nabzını tutan, en son gelişmeleri anında sizlere ulaştıran sesimiz olmaya devam ediyoruz. Denizli’nin sesi olan Denizlim Haber ile şehre dair herşeyi keşfedin. Takipte kalın en yeni haberlerle güncel kalın.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.