Bakanlık kuryelere el attı: Şikayetlerin biri bin paraydı
Kuryeleri posta hizmeti kapsamına alan yönetmelik değişikliği Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nca (BTK) hazırlanan Posta Sektörüne İlişkin …
Kuryeleri posta hizmeti kapsamına alan yönetmelik değişikliği Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nca (BTK) hazırlanan Posta Sektörüne İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliği’nde yapılan değişiklikleri açıkladı
BAKANLIK KURYELERE EL ATTI
Dijital platformlar üzerinden hızlı teslimat hizmeti sunan şirketlerin posta sektörü kapsamına alındığını belirten Uraloğlu, “Platforma bağlı posta hizmeti tanımı yapılarak, hizmet sunanlara yönelik yetkilendirme şartları belirlendi ve mevcut yetkilendirme şartları güncellendi” bilgisini paylaştı.
Uraloğlu, salgın döneminde zorunluluk haline gelen ve büyüyerek sektörleşen dijital ortamlar üzerinden sunulan kurye hizmetlerine yönelik düzenlemenin tüketici memnuniyeti ve hizmet kalitesini artırmayı amaçladığını vurgulayarak, “Bu hizmetler başlangıçta temel gıda ürünlerinin taşınmasıyla başladı ancak giderek genişledi. Sektördeki büyümenin ani olması, konuya ilişkin bir düzenleme yapılması ihtiyacını doğurdu” açıklamasında bulundu.
ÇALIŞMA SAATLERİ DENETLENECEK
Söz konusu hizmeti sunan şirketlerin denetim altına alınacağına işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Bu alanda daha önce herhangi bir kurum tarafından denetim yapılmıyordu. Şikayetlerin ele alınmasında ciddi problemler yaşanıyordu. Şimdi ise yetkilendirme ve denetim şartları sayesinde tüketici şikayetlerinin azalmasını bekliyoruz.
Kuryelerin çalışma saatlerinin BTK’ye bildirilmesi zorunluluğu sayesinde mevzuata aykırı çalışma saatleri ve buna bağlı olumsuzlukların önüne geçeceğiz”
Düzenleme sayesinde kayıt dışı posta hizmetlerinin önleneceğini vurgulayan Uraloğlu, hizmetlerin daha planlı ve sistemli sunulacağını, böylece hem hizmet kalitesinin artacağını hem de gerektiğinde idari yaptırımlar uygulanabileceğini bildirdi.
ŞİKAYETLERİN BİRİ BİN PARAYDI
Son yıllarda popüler hale gelen “Kuryelik” mesleği, genç yaşta kendi işini kurmak isteyen gençlerin gözdesi olmuştu.
Geceleri ve kötü hava koşullarında dahi hizmet vermeye devam eden kuryeler, şirketlerin hızlı teslimat baskısı, puanlama sistemi nedeniyle iş alamadıkları için aceleden meydana gelen can ve mal kayıpları, komisyon ücretleri gibi çok sayıda sorundan şikayetçilerdi.
Öyle ki; Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı’nın verilerine göre 2024 yılının ilk 8 ayında 74 bin 451 motosiklet ve motorlu bisiklet, ölümlü veya yaralanmalı kazaya karıştı.
Kuryelerin yaşadıkları olumsuzluklar sürüşlerine yansıyınca vatandaşta tepki göstermeye başladı. Kaldırımlar, yaya yolları kuryelerin işgaline uğrarken ters yönden giden motokuryeler çok sayıda şikayet aldı. Şikayetler bu denli artınca zorunlu hale gelen düzenlemenin sonuçlarının olumlu olması bekleniyor.