Geleceğin koku terapisi! Stresi yönetiyor
Koku hafızası, beyinde hipokampus ve amigdala gibi bölgelerle ilişkili. Hipokampus, hafıza ve öğrenme süreçlerinden sorumlu iken, amigdala duygusal tepkileri yönetir. Harvard Medical School’dan Dr. Venkatesh Murthy, “Koku hafızası, beynimizde güçlü …
Koku hafızası, beyinde hipokampus ve amigdala gibi bölgelerle ilişkili. Hipokampus, hafıza ve öğrenme süreçlerinden sorumlu iken, amigdala duygusal tepkileri yönetir.
Harvard Medical School’dan Dr. Venkatesh Murthy, “Koku hafızası, beynimizde güçlü ve uzun süreli anılar oluşturma yeteneğine sahiptir. Bir kokunun algılanması, geçmişte yaşadığımız bir anıyı hemen hatırlamamıza neden olabilir” dedi.
Stanford University’den Dr. Rachel Herz, “Koku hafızası, hipokampus ve amigdala gibi beyin bölgeleriyle ilişkilidir. Bu bölgeler, kokuların güçlü duygusal ve hatırlatıcı etkilerini açıklamakta” şeklinde ifade etti.
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE KOKULARIN ETKİLERİ
Bilimsel araştırmalar, kokuların beyin üzerindeki etkilerini ve koku hafızasının nasıl çalıştığını incelemekte.
Nature Reviews Neuroscience’da yayımlanan bir çalışmada, kokuların beyindeki limbik sistem üzerinde güçlü etkiler oluşturduğu ve anıları tetiklediği belirtildi.
Yale University’den Dr. Noam Sobel, “Kokular, beyindeki limbik sistem üzerinde güçlü etkiler oluşturur ve anıları tetikler. Bu nedenle, koku hafızası güçlü ve kalıcı” dedi.
KOKU TERAPİSİNİN GELECEĞİ
Koku terapisi, kokuların terapötik amaçlarla kullanılması anlamına gelir. Gelecekte, koku terapisi, stres yönetimi, anksiyete tedavisi ve uyku düzeni gibi alanlarda kullanılabilir.
Massachusetts Institute of Technology (MIT) ‘ten Dr. Susanna S. Epple, “Koku terapisi, gelecekte stres yönetimi, anksiyete tedavisi ve uyku düzeni gibi alanlarda kullanılabilir. Kokuların terapötik etkileri, zihinsel ve fiziksel sağlığı destekleyebilir” şeklinde açıklamada bulundu.
KOKU HAFIZASININ KULLANIM ALANLARI
Koku hafızası, pazarlama, eğitim ve sağlık gibi çeşitli alanlarda kullanılabilir. Örneğin, perakende sektörü, belirli kokular kullanarak müşteri deneyimini geliştirebilir.
University of Chicago’dan Dr. Sian Beilock, “Koku hafızası, pazarlama, eğitim ve sağlık gibi çeşitli alanlarda kullanılabilir. Belirli kokular, müşteri deneyimini geliştirmek ve öğrenme süreçlerini desteklemek için kullanılabilir” dedi.