Lüks markalarda yaprak dökümü! Gucci, Saint Laurent ve diğer devler yeni liderler arıyor
PİYASADAKİ GERİLEME DEĞİŞİMİN FİTİLİNİ ATEŞLEDİ Bu ani değişimlerin ardında yatan en büyük sebep ise lüks tüketim pazarındaki gözle görülür yavaşlama. Pandemi döneminde yaşanan patlamanın ardından, özellikle Çinli tüketicilerin lüks ürünlere olan …
PİYASADAKİ GERİLEME DEĞİŞİMİN FİTİLİNİ ATEŞLEDİ
Bu ani değişimlerin ardında yatan en büyük sebep ise lüks tüketim pazarındaki gözle görülür yavaşlama. Pandemi döneminde yaşanan patlamanın ardından, özellikle Çinli tüketicilerin lüks ürünlere olan ilgisinin azalması, markaları yeni arayışlara itiyor.
Pandemideki lüks ürün fırtınası diniyor. Çinli tüketicilerin pahalı el çantalarına ve tasarımcı ürünlerine yönelik doymak bilmeyen iştahı da sönmüş durumda.
Ama sektör uzmanları ve analistler bu kadar hızlı değişikliklerin stratejik hedefleri bulandırıp yetenekli çalışanları kendilerini göstermeleri için gereken süreden mahrum bırakabileceği konusunda uyardı.
HSBC tüketici ve perakende araştırmaları global sorumlusu Erwan Ramburg, De Sarno örneği için “Bence iki yıl bir markanın nefes almasını sağlamak için yeterli değil. Çok çok kısa” dedi.
Sektörden isimlere göre Gucci’nin kreatif direktörüyle yollarını ayırması o kadar da şaşırtıcı değil. Buna karşın De Sarno’nun tasarımlarının mağazalarda henüz yeni yer almaya başladığı düşünülürse kararın bu kadar ani gelmesi sürpriz sayılabilir. Kering’in amiral gemisi olan Gucci’nin satışları 2024’te bir önceki yıla kıyasla yüzde 21 gerilerken grup birkaç kez kâr uyarısında bulunmuştu.
Gucci ve Saint Laurent de dahil olmak üzere Kering bünyesindeki moda ve deri ürün markalarının yarısı son 18 ayda CEO değiştirdi. Yine Kering’e bağlı Bottega Veneta ve Alexander McQueen dahil üç marka ise aynı dönemde yeni tasarımcıları göreve getirdi.
Richemont da üst düzey yönetici değişikliğine giderek Nicolas Bos’u CEO’luğa getirdi. Ayrıca en saygın markalarından Cartier ile Van Cleef & Arpels’ın başındaki isimleri değiştirdi.
UZMANLAR UYARIYOR: HIZLI DEĞİŞİM MARKA KİMLİĞİNİ ZEDELEYEBİLİR
Ancak sektör uzmanları, bu kadar sık lider değişikliğinin markaların stratejik hedeflerini bulanıklaştırabileceği ve yetenekli çalışanların kendilerini kanıtlamaları için gereken zamanı bulamamalarına yol açabileceği konusunda uyarıyor.
GUCCİ’DE ŞOK AYRILIK: SABATO DE SARNO’NUN GÖREVİ KISA SÜRDÜ
Gucci’nin kreatif direktörü Sabato De Sarno’nun görevden alınması, bu hızlı değişim rüzgarının en çarpıcı örneklerinden biri oldu. Göreve başlayalı henüz iki yıl bile olmamışken yolların ayrılması, lüks moda dünyasında şaşkınlık yarattı.
LVMH’DE HALEFİYET PLANLAMASI: YENİ NESİL LİDERLER GÖREVE GELİYOR
LVMH’de ise değişimlerin büyük ölçüde halefiyet planlaması çerçevesinde gerçekleştiği görülüyor. Bernard Arnault’nun çocuklarının önemli pozisyonlara getirilmesi ve genç yöneticilere daha fazla sorumluluk verilmesi, şirketin geleceğine yönelik bir hazırlık olarak değerlendiriliyor.
SEKTÖRÜN GELECEĞİ BELİRSİZ: MARKALAR YENİ DENGE ARAYIŞINDA
Lüks sektöründeki bu hızlı değişim rüzgarı, markaların geleceğiyle ilgili belirsizlikleri de beraberinde getiriyor. Uzmanlar, markaların bu süreçte kendi DNA’larını koruyarak yeni bir vizyon oluşturmalarının kritik önem taşıdığını vurguluyor.