Dolar 42,4904
Euro 49,5343
Altın 5.741,39
BİST 10.918,51
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Denizli 15°C
Çok Bulutlu
Denizli
15°C
Çok Bulutlu
Per 14°C
Cum 14°C
Cts 14°C
Paz 14°C

Tekno köprü kurdu yeni rota Balkanlar

Çin’in ‘Silikon Vadisi’ Shenzhen’de yapay zekâ ve üretimde önemli yenilikler açıklayan OPPO, bunları Türkiye’deki üretimine de yansıtıyor. OPPO Türkiye Sözcüsü Murat Karakoç, “2026’da en az 1 milyon üretim hedefliyoruz. Balkanlar’a ihracat için gün sayıyoruz” dedi.

Tekno köprü kurdu yeni rota Balkanlar
REKLAM ALANI
20.11.2025 08:36
51

SERKAN ARMAN / SHENZHEN – Shenzhen… Bir zamanların mütevazı balıkçı kasabası, bugün artık ‘Çin’in Silikon Vadisi’. Bundan 40 yıl önce inci avcılarının sığınağı olan sisli kıyılar, şimdilerde dünyanın dijital geleceğini şekillendiriyor. Sokaklarda balıkçı ağlarının yerini fiber optik kablolar, fenerlerin yerini ise inovasyon merkezlerinin sönmeyen ışıkları aldı.

Bu büyük dönüşümün başrol oyuncularından biri de OPPO. 2004 yılında doğan marka, kısa sürede sadece akıllı telefon pazarında değil, üretim teknolojileri ve Ar-Ge yatırımlarıyla da küresel sahnenin iddialı oyuncularından biri oldu. OPPO’nun önce Dongguan fabrikasını, ardından Binhai Bay Kampüsü’ndeki laboratuvarlarını ziyaret ederek yapay zekâ çağının büyük dönüşümünü yerinde gözlemleme fırsatı bulduk. Bu çalışmaların markanın Türkiye’deki üretimine yansımasını ise OPPO Türkiye Sözcüsü Murat Karakoç’tan dinledik.

ARA REKLAM ALANI

Türkiye’yi hem üretim hem de ihracat için stratejik bir üs olarak gördüklerini söyleyen Karakoç şu mesajları verdi:

■ “OPPO 70 ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye dahil dokuz ülkede üretimi var.

■ Türkiye’de yılda 11 milyon mobil cihaz satılıyor. Tuzla fabrikamız 5.5 milyon adetlik üretim kapasitesine sahip. 2025 sonu hedefimiz 860 bin cihazlık üretim. 2026’da ise minimum 1 milyonluk üretimi yakalamayı hedefliyoruz.

■ Bugüne kadar Türkiye’de ürettiğimiz cihazların tamamını iç pazarda sattık. Ancak yeni dönemde Türkiye’de üretilen OPPO ürünlerini ihraç etme planımız var. İlk etapta hedef pazar olarak Balkan ülkeleri gündemde.

■ Türkiye pazarında tüm ürünlerde 2025’in ilk 6 ayında 4. sıraya yükseldik. Android telefon satışında üçüncüyüz. 2026’da kulaklık, saat ve tabletleri de portföyümüze ekleyeceğiz. Bunların bir kısmı yine Türkiye’de üretilecek.

■ OPPO, Türkiye’yi kritik pazar olarak görüyor. Avrupa ve Ortadoğu’ya açılmakta stratejik önemi büyük. Hedef 3 yılda Türkiye’de en güvenilir ilk üç telefon markasından biri olmak.”

180’den fazla test

OPPO’nun ‘2025 Kalite Turu’ kapsamında ‘Apex Guard’ (Zirve Koruma) sistemini duyurdu. Donanım ve yazılımı bir bütün olarak ele alan bu yeni sistem, sadece fiziksel dayanıklılığa değil, cihazın yıllar süren performans istikrarına odaklanıyor. Sürecin donanım ayağında havacılık sınıfı alüminyum ve ömrü uzatılmış silikon-karbon pil teknolojileri kullanılırken, üretim 180’den fazla uluslararası test aşamasından geçiyor. Yazılım tarafında ise ColorOS 16 ve ‘Trinity Engine’ teknolojileriyle desteklenen ‘6 Sıfır’ standardı devreye giriyor. Bu standart, gecikme, donma ve çökme gibi sorunları minimize ederek, cihazların uzun vadede dahi ilk günkü akıcılığını korumasını hedefliyor.

5G için çıkarma yolda… 

Türkiye’nin 5G dönüşümüne de hazırlanan OPPO, pazarın yüzde 90’ının 5G uyumlu hale gelmesinin beklendiği 2026 yılında, 19 farklı 5G modeliyle tüketicilerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Sadece akıllı telefonla sınırlı kalmayıp tablet ve giyilebilir teknolojileri de Türkiye portföyüne eklemeyi değerlendiren marka, globalde tanıttığı ‘Apex Guard’ kalite standartlarını Tuzla’daki üretim hatlarında da birebir uyguluyor. Karakoç’a göre bu vizyon, OPPO’nun Türkiye’yi sadece bir pazar olarak değil, yenilikçi teknolojilerin üretildiği stratejik bir merkez olarak konumlandırdığını gösteriyor.

Kaynak: Milliyet

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,
Şehrin nabzını tutan, en son gelişmeleri anında sizlere ulaştıran sesimiz olmaya devam ediyoruz. Denizli’nin sesi olan Denizlim Haber ile şehre dair herşeyi keşfedin. Takipte kalın en yeni haberlerle güncel kalın.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.