Türkiye’nin dijital elçileri
Yabancı öğrencilerin sosyal medyada paylaştığı “Türkiye’de öğrenci olmak” temalı içerikler, büyük bir akıma dönüştü. Milyonlarca liralık tanıtım kampanyalarını geride bırakan paylaşımlar, 1 milyar izlenmeyi aştı. Öğrencilerin kimi İstanbul Boğazı’nı, kimi ise derslere bile katılan sokak kedilerini paylaştı. Paylaşımlarda döner, baklava, Türk kahvaltısı ve sokak lezzetleri de yoğun ilgi görüyor
Ozan Ömer Kadüker – Türkiye, 200’den fazla ülkeden ağırladığı yaklaşık 350 bin öğrenciyle, dünyada en çok uluslararası öğrenci çeken ülkeler arasında 6. sırada. 2030 yılı için belirlenen 1 milyon uluslararası öğrenci hedefi doğrultusunda hem devlet kurumları hem de özel kuruluşlar çok sayıda proje yürütüyor. Ancak son dönemde uluslararası öğrencilerin sosyal medyada başlattığı ‘Türkiye’de öğrenci olmak’ akımı milyonlarca liralık tanıtım kampanyalarını dahi geride bırakarak 1 milyar izlenmeyi aştı.
‘Güçlü ve ikna edici’
Konuyla ilgili bilgi veren StudyinTürkiye Genel Müdürü Caner Otrakçı “Türkiye artık yalnızca turizm veya ticaret ülkesi değil; gençlerin gözünde dijital olarak popüler, günlük hayatı çekici, eğitim için makul ve heyecan verici bir ülke. Türkiye’nin uluslararası eğitimdeki büyümesinin en büyük motorlarından biri artık sosyal medya içerikleridir. Bu içerikleri üreten öğrenciler ise Türkiye’nin yeni dijital elçileridir. Üstelik bu etki hiçbir resmi bütçeyle oluşturulmuş değil. Tamamen öğrencilerin doğal hayatından doğuyor. İşte bu yüzden çok daha güçlü, kalıcı ve ikna edici” dedi.
‘Doğulu ama batılı’
İstanbul’da eğitim alan uluslararası öğrenciler; Boğaz, Galata, Karaköy, Kadıköy, Ortaköy ve Nişantaşı gibi bölgelerde her gün yüzlerce vlog ve kısa video çekiyor. Ankara, İzmir’in yanı sıra balon turları, gün doğumu videoları, safari içerikleriyle Kapadokya videoları da sıkça paylaşılıyor.
Yabancılar, videoların altlarında “Türkiye’nin bu kadar modern olduğunu beklemiyordum, ‘Bu şehirde eğitim almak istiyorum’, ‘Bu şehir inanılmazmış’ gibi yorumlar yapıyor. Öte yandan kedilerin sokaklarda, kampüslerde sıkça karşılaşılması hatta sınıf içlerine kadar girmesi de dikkat çekiyor.
Türkiye’nin içeriklerinde öğrencilerin yaptığı yorumlardan bazıları şöyle:
■ Modern ama sıcak
■ Ucuz ama kaliteli
■ Güvenli ama özgür
■ Doğulu ama batılı

Yemekler dikkat çekiyor
Şehirlerin yanı sıra öğrencilerin çektiği gastronomi videoları da hızla viral oluyor. ‘Türk kahvaltısını denemeden kahvaltı yaptım demeyin’, ‘Döner sadece 3 Dolar’ tarzında birçok yorum bulunuyor. Otrakçı bu konuda ise “Döner, baklava, künefe, menemen, Türk kahvaltısı ve sokak lezzetleri, özellikle TikTok’ta dev bir akıma dönüştü. Fiyat performansa bakıldığında Türk yemeklerinin üst düzey olması eğlenceli, lezzetli, uygun maliyetli yaşam algısını yaratıyor. Bu algıdaki öğrenci o zaman Türkiye’de okumak mantıklı diyor” diye konuştu.
En çok tercih edilen ülke
British Council ve Studyportals tarafından 220’den fazla ülke ve bölgeden 51 milyon kullanıcının verisiyle hazırlanan rapora göre Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde uluslararası üniversite öğrencilerinin eğitim için en çok tercih ettiği ülke oldu. Ayrıca Türkiye, 906 lisans ve 900 yüksek lisans programıyla da birinci sırada yer aldı.

‘ikinci vatanım’
Ankara Medipol Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi Suriyeli Riyam Albasha annesinin Türkiye’de öğrenci olduğunu belirterek Türkiye’yi ikinci vatan olarak gördüğünü söyledi.
Öğrencilerin görüşleri şöyle:
Ali Fahd (Nijerya- Ankara Üniversitesi Din Sosyolojisi): Türk çayına şiir yazdım. Bu şiiri yazarken aslında çayın sıcaklığını Türklerin sıcaklığıyla kıyasladım.
Swahifa Abdi Juma (Tanzanya-Biyomedikal Mühendisliği): Başbakanımız da Türkiye’de okumuştu; ben de başarılı olup ülkeme katkı sağlamak istiyorum.
Yeseo Yook (Güney Kore- Cerrahpaşa Tıp Fakültesi): Türkiye ile Güney Kore arasında güçlü bir bağ var. Bu dostluğun bir parçası olmaktan gurur duyuyorum.
Kaynak: Milliyet