Dolar 36,4644
Euro 38,2189
Altın 3.459,23
BİST 9.574,83
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Denizli 8°C
Hafif Kar Yağışlı
Denizli
8°C
Hafif Kar Yağışlı
Sal 14°C
Çar 15°C
Per 14°C
Cum 17°C

Her 100 liradan 83’ü yiyecek içeceğe gidiyor: Yurttaş indirim marketlerine yöneliyor

Yüksek enflasyon ve artan gıda fiyatları, hanehalklarının bütçesinin büyük kısmını gıda harcamalarına yönlendiriyor. Tüketiciler indirim marketlerine olan ilgisini artırırken alışveriş sıklığı da son dönemde yükseldi.

Her 100 liradan 83’ü yiyecek içeceğe gidiyor: Yurttaş indirim marketlerine yöneliyor
24 Şubat 2025 15:52

Son üç yıldır yüksek enflasyon nedeniyle hızla artan gıda fiyatları, yurttaşın bütçesinde en büyük payı aldı. Geçen yıl yüzde 41.76 olarak açıklanan resmi gıda enflasyonuna karşın, 2024’te hızlı tüketim ürünleri harcamaları yüzde 67 yükseldi. Tüketicinin her 100 TL’lik harcamasının 83 TL’si gıda ve içecek alışverişine giderken, 9 TL’si kişisel bakım, 8 TL’si ev bakımına harcandı.

TÜKETİCİ İNDİRİM MARKETLERİNE YÖNELDİ

Sepet ortalamaları son üç yıldır hızla yükseldi. Ipsos’un ‘Hızlı Tüketim Ürünleri’ raporuna göre, 2022’de 88 TL olan ortalama sepet büyüklüğü 2023’te yüzde 72 artarak 152 TL’ye çıktı. 2024’te ise tüketicinin ortalama harcaması 229 TL’ye ulaştı. Bu verilere göre, 2022’ye kıyasla tüketici geçen yıl bir alışveriş için yüzde 160 daha fazla ödeme yaptı. Pandemi sonrası azalan alışveriş sıklığı, 2024 itibarıyla yeniden artış gösterdi. Haneler haftada yaklaşık dört, yılda ise 219 kez alışveriş yaptı.

HARCAMALARIN ÜÇTE BİRİ İNDİRİM MARKETLERİNE GİTTİ

Sözcü’den alınan habere göre geçen yıla göre hanelerin alışveriş sayısı 17 kez artarken, harcamalarının üçte birinden fazlası indirim marketlerine gitti. Rapora göre, indirim marketlerinin harcamaları şekillendirmede en büyük paya sahip olduğu belirtilirken, bu marketlerin pazar payı yüzde 34.7’den yüzde 36’ya çıktı. Aynı dönemde indirim marketlerinin cirosu yüzde 72, ulusal market zincirlerinin cirosu ise yüzde 69 arttı.

TÜKETİCİ MARKALI ÜRÜNLERİ TERCİH ETTİ

Ortalama bir hane, harcamalarının 54 TL’sini markalı, 24 TL’sini açık, 22 TL’sini ise market markalı ürünlere ayırdı. En fazla erişilen ilk 20 kategori içinde kırmızı et yer almazken, geçen yıl beyaz et alışverişi yüzde 3, yoğurt yüzde 2, kağıt ürünleri ise yüzde 8.3 oranında düştü. 2024’te gıda ve içecek harcamaları yüzde 66, kişisel bakım yüzde 60, ev bakım ürünleri ise yüzde 84 arttı.

Şehrin nabzını tutan, en son gelişmeleri anında sizlere ulaştıran sesimiz olmaya devam ediyoruz. Denizli’nin sesi olan Denizlim Haber ile şehre dair herşeyi keşfedin. Takipte kalın en yeni haberlerle güncel kalın.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.